V současné době je jistě hlavním cílem každé firmy udržet si stávající klienty, rozšiřovat portfolio nových zákazníků a snaha o maximální snížení nákladů. I když může nastat doba útlumu a hospodářské recese, je důležité být se svými zákazníky v neustálém kontaktu, zjišťovat jejich potřeby, směr vývoje a takto se postupně připravovat na oživení trhu, jelikož štěstí přeje připraveným.
Doporučujeme se zaměřit na evidenci těchto informací:
- Naprostý základ je centrální seznam zákazníků s jasnou kontaktní osobou a samozřejmě veškerým spojením.
- Velice užitečné je kategorizace firem podle priority – např. „VIP“; „Aktivní“; „Potencionální“; „Ztracený“ (A,B,C,D).
- Důležité jsou informace o uskutečněných kontaktech v čase (jednání, telefonáty, e-maily atd.) a především zpětně o požadavcích a kontaktech vycházejících od zákazníka.
- Dále se často používá roztřídění firem dle zástupců , zdroji a oborů činnosti – v závislosti na vašich produktech.
- Každá firma má své speciality a určitě je vhodné se zamyslet co je důležité pro evidenci , na čem se dá „ušetřit“ a co Vám pomůže v obchodování, servisu nebo komunikaci (např. Důvod nezájmu/zájmu, Počet zaměstnanců, atd.)
- Jako třešnička na dortu může sloužit evidence nabídek, produktů, servisů – což představuje důležitou vazbu na obchod.
Není důležité, v jakém systému jsou informace uložené, ale kolik času Vám zabere jejich ukládání, zda-li je dokážete využít a v rozumném čase je zpracovat a zda-li se vám tyto investice vrátí v podobě zvýšení efektivnosti, odstranění nadbytečných činností, redukování nákladů nebo zdokonalení a zjednodušení marketingu.